2 Mayıs 2015 Cumartesi

GÜNAHLARIN ÇİRKİN YÜZLERİ

           BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM
GÜNAH NEDİR:Kısaca;Allah c.c. yapılmasını emrettiğini yapmamak.Veyahutta yapılmamasını emretti fiileri işlemek.Biz yazımızda günah'ı kebair sayılan,bazı büyük günahların ne anlama geldiğini ve işlenen bu günahların çirkin yüzlerini çok basit avam diliyle açıklamak istiyoruz.Şunuda baştan belirtelimki,bazı büyüklerimiz günahın büyüğü küçüğü olmaz,günahın kime karşı işlendiği önemlidir demişler.Yani Rabbimize karşı işlenen her günahı büyük günah olarak görmüşlerdir.Her günahdan küfre giden bir yol vardır
denilmiş.

     Yani insan küçük günah deyip'te işlediği günahı önemsemez ve sürekli o günahı işlemeğe devam eder ise, zamanla o hale gelirki,o günahdan vaz geçemez ve işlediği günahın haram olmasına kızar,zamanlada alışkanlık kazandığı o  günahın haramlığını inkar ederek küfre girme ihtimali vardır.Şimdi bazı günah'ı kebairlerin çirkinliklerini açıklamağa geçelim:
        ŞİRK : şirk en büyük günahdır.Adındanda anlaşılacağı üzere şerik koşmak.Yani ortak koşmak.Rabbil Alemin insanı necis bir meniden Ahseni takvim suretinde yarattıgı halde(Yani Rabbül alemin insanı mahlukatı içinde en güzel surette yaratmıştır.insanın kafasını gergedanın kafasıyla kıyasla,burnunu filin burnuyla kıyasla, kulaklarını eşeğin kulaklarıyla kıyasla,istersen insanın sofrasınıda kedilerin,köpeklerin veya farelerin veya diğer hayvanatın sofrasıyla kıyasla, kıyaslaki akseni takvim sırrı biraz olsun anlaşılsın),İnsan Rabbini tanımıyarak hasım kesilir.Allah c.c.Tüm kainatı insan için,insanıda kendisini tanımağa çalışıp(marifetullah)şükretmesi için yarattığı halde,Şirk koşan insan Allaha şükretmesi gerekirken,sebepleri asıl müessir sanarak sebeplere teşekkür ediyor.Sanki o kişi olmasaydı rızkı ona gelmiyecekti veya o doktor olmasaydı hastası iyileşmiyecekti veyahutta yağmuru buluta,elmayı ağaça verip asıl mal sahibini tanımamak ne kadar hazindir.Bir film seyrettiğimizde sadece film setindeki oyuncuları görmek,o filmin arkasında bir yönetmen olduğunu bilmemek ne kadar cehalettir.
    Rabbimiz şirke neden bu kadar kızıyor dersen (avam diliyle)Bizi en necis meniden yaratan ve insan olmak gibi en güzel bir şekilde paye veren Rabbimiz;İnsan için Dünyamızdan birmilyon üçyüzbin defa büyük olduğu söylenen güneşi insan için terbiye etmiş,keza ayı dünyamızın etrafında bir pervane gibi dolandıran  Denizleri buhar kazanları gibi yağmura menşe yapan,toprağı dünyamızın üzerine serip münbit hale getiren ve tüm bedenimizin ihtiyaçlarına ve damak zevkimize göre envay çeşit meyve ve sebzelerle rızıklarımızı taksim eden ve dahası dünyamızı çeşitli çiçeklerler ve ağaçlarla süsleyerek adeta soframıza bir deste gül yapan rabbize şükretmemek ne kadar nankörlüktür.İstersen Anne ve babanı düşün.Seni her şeyden mahrum çok aciz bir bebek iken tüm fedakarlıklarla büyütüp besleyen  Anne babanın emeğini inkar edip onlara saygı duymaman ne ise,Rabbül alemine şükretmemen onlarla mukayese edilemiyecek kadar azim ve büyüktür.Zira sen kaç yaşında olursan ol,malın ve zenginliğin ne kadar olursa olsun Rabbül alemine göre her zaman en aciz bir bebekten farkın yoktur.onun seni koruması olmasa,basit bir mikrobu seni yere serer.istersen göz kapağını açmağa dermanın kalmaz.Güneşi her sabah doğudan doğduran,Ay'ı dünyanın etrafında gezdiren, yağmurları bulutlara yükleyip,dünyanın her tarafına serpeleyen,Havayı her an dudağının önünde gezdiren,Akıl niğmeti ile seni mahlukata sultan ve kendisine halife seçen Rabbül alamin yerine,tüm bu niğmetleri sebeplere vererek,bir kelp gibi sebeplerre bel bağlayıp sebeplere teşekkür etmek ne kadar çirkin bir davranış olduğunu biraz olsun anlaşılmıştır inşallah. Şirkin daha azimi olanı ise hırisiyanların üç ilah inanç safsatası ve yahudilerin üzeyir a.s. allahın oğlu,melekler ise allahın kızları sanmalar,ve allah c.c.kainatı altı günde yaratıp yorulduğu için şimdi dinlanmekte gibi saçma sapan şirk koşmaları gibi Allah c.c. sıfatlarında yanılgıya düşmeleri şirktir.Hıristıyanların ve Yahudilerin bu saçma sapan yakıştırmaları alay konusu olacak görüşlerdir.Biz müslümanlar ise, La ilaha İlallah kelimeyi tevhidi ile şirki kesip atarız.Sübühan Allah tesbihi ilede Rabbimizin hiristiyanların ve yahudilerin söylediklerinden ve her türlü eksikliktin,zulum etmekten, aczden, zaafdan ve noksandan ve her türlü çirkinlikten pak ve müberra olduğunu kalbimizle tasdik, dilimizle ikrar ederiz
     HAKSIZ YERE ADAM ÖLDÜRMEK : Haksız yere adam öldürmekte günahı kebair olarak görülmüştür.Devlet tarafından ilan edilen savaş hali veya kısas veyahutda  şeriatın izni dairesi dışında bir kimse adam öldürürse büyük günah işlemiş olur.Zira Adam öldüren katil Allah'ın en mükerrem ve engüzel sanatına kıymış oluyor.Sen dünyanın en ünlü ve meşhur olan bir resammın en güzel paha biçilmez bir resmini yırtıp parçalasan o;Ressamın sana ne kadar çok kızıp hiddetleneceğini düşün;işte mümün bir insanın öldürülmesi tüm cihanın öldürülmesi gibidir.Çünkü mümin La İlahe İllallah der.Yani tüm kainatı bir zikir halkası gibi görür ve kendisinide o zikir halkası içinde tasavvur eder.işte Rabbina böyle hamdü senalar eden bir kimsenin haksız yere öldürülmesi Rabbimizin kızgınlığını ve dahi tüm kainatında kızmasına neden oluyor.Zira dirilten ve öldüren ancak Allah'dır(yuhyi ve yumit)..............................................
         KOMŞUSU İLE ZİNA YAPMAK : Bu çirkin fiilde günahı kebairdir.Zira mümün;elinden dilinden,ırzından namusundan emin olunan kimse olduğuna göre,Zani hainlik edip zina ederse emanete hıyanet etmiş olur.Mümün mümün olduğu halde zina etmez,Yani zina yapanın imanı zina esnasında gider.Ayrıca zina yapan kimse hem bu dünyada hemde ahiret aleminde elim sıkıntı ve cezalarla karşılaşır,bir çok mahrumiyete duçar olur.Zina kesinlikle mümin sıfatıyla örtüşecek bir sıfat değildir.Zina yapmak isteyen kişi;kendi eşiyle veya anasıyla veya kız kardeşiyle veye başka akrabasıyla birisinin zina yaptığını düşünsün ve o fiilin çirkinliğini anlasın, görsün.
   Göz zinası için ise çok kısa olarak şunu söylüyebiliriz;Bir kimse gizli gizli Padişahın haremini Gözetlese ve padişahın haremindeki kadın ve kızlarına kötü gözle bakıp göz dikse ve bu durumuda padişah ayan beyan  görse seyretse,o kişiye ne yapacağını,nasıl bir caza ile cezalandıracğını tasavvur edebiliriz..İşte na mahreme kötü gözle bakıp göz zinası işleyenin ne kadar çirkin bir fiil işlediğini anlyabiliriz.Zira Allah c.c. kullarına şah damarından daha yakındır ve her an kullarını görmektedir.İnsanın kalbinden geçen düşünce ve hatıralara dahi muttali olmaktadır.Kaldıki bir kimsenin günahdan kaçınması vaciptir.Bir vacibin sevabı  çok sünnetlerden daha çok sevaptır.
      SİHİR VE FAL İŞLERİYLE UĞRAŞMAK : Kişi hiç yoktan kendisini yaratan rabbine değilde,sihirciye üfürükçüye bel bağlıyor.yani rabbine tevekkül etmesi gerekirken,Sanki Rabbül alemine itimat etmeyip ona güvenmiyor gibi çirkin bir hal alıyor.Denilmiştirki bir kimse Babasına güvendiği kadar Rabbül alemine güvenemiyorsa Tevekkül etmemiş sayılır...........  

     İÇKİ İÇMEK KUMAR OYNAMAK : Aklı gideren her şey haramdır.Akıl Allah c.c. yarattığı en kıymetli mahluku olduğuna göre,en kıymetli mahlukunu  en değersiz hele getiren kimsede,Rabbül alemin nazarında en değersiz hale gelmiş olsa gerek.Birisi bir büyük islam büyüğüne,Ey üstad,üzüm helal olduğu halde,üzümün suyundan yapılan şarap neden haram oluyor diyor? ona deniliyorki ey evlat,anası helal olana kızı haramdır.İşte hakiketten ulamaca bir cevap.(içki kötülüklerin anasıdır.)

Kumar hastalığı ise;iki arkadaş beraberce kumar haneye neşe içinde şakalaşarak gidiyorlar.Kumar masasına oturunca her şey bir anda değişiyor.iki arkadaş bir birlerine hasım kesiliveriyorlar.Arkadaşı ne kadar çok para kaybedip üzülürse kendisi o kadar çok para kazanıyor ve seviniyor.Peki başkasının üzüntüsüne sevinmek insanlıkmı, erdemmi,ne kadar haince bir düşünce.En yakın arkadaşının para kaybedip canı yandıkça onun ah'ına oh oh çekip sevinene ne denir. Böyle bir insana insan denilebilirmi.Kaldıki kumar sebebiyle kaç kişinin ocağı söndü,kaç kişi paşalar gibi zengin ve itibarlı iken geda durumuna düştü.Ve kaç kişinin namusu payimal oldu ..................

YETİM MALI YEMEK : Yetim malı yiyen ateş yemişden beterdir.Yetim insana Allah'ın bir emanetidir.Yetim bakılan eve Rahmet yağar.Yetim malı yiyen Allah'ın emenetine hainlik etmiş olur.Kaldıki yetimin başını okşamak bile,Rabbimizi rahmetini celbediyor.Yetimi itip kakan ve onun malını haksız yere yiyende Rabbimiz gazaplanıyor.Rabbimiz bizzat Kuranı kadiminde yetimi itip kakanı yeriyor ve kınıyor.Bir insanın güçlüler karşısında onun uşağı gibi olması,güçsüz ve arkasında ona desdek olacak kimsesi olmayanada efelenip onu hakir görmesi,onun haklarını gasp etmesi mertlik değil na mertliktir.Asıl hakiki insan odurki;Haksızlık karşısında kim olursa olsun susmayan,hakkı gücü yettiği kadar savunabilen,hakkın karşısında ise hakka teslim olan ve gücü yetiyorsa haklıya hakkını verendir.

HARPTE SAVAŞDAN KAÇMAK :Savaşan kişi Allah rızası için,İlahi kelimetullah için savaşırsa,Öldürülse şehit oluyor.Kul hakkı hariç tüm günahları affediliyor.Eğer Deniz harbinde şahid olmuş ise,kul haklarıda affediliyor.ve Şehitlik Rabbimizin katında büyük bir payedir.Zira şehidin kavuştuğu niğmetler yanında akrabalarına şefaat izni verilecegi bildirilmiştir.Savaşan kişi öldürülmez ise gazi oluyor ve günahlarının affına sebep oluyor.İşte kutsal kitabımız kuranı kerimmimizde övdüğü şuheda tüm bu müjdelere rağmen, savaşdan kaçması Büyük günahlardan sayılmıştır.Zira müslümanın savaşdan kaçması demek;Ezanların susmasına orada yaşayan tüm müslümanların dinin,namusunun,ırzının payimal olmasına rıza göstermesi anlamına gelmektedir.Halbuki her canlı mutlaka ölümü tadacaktır.Bu nedenledirki Savaşda,Bir müslüman iki kafirden kaçamaz,iki müslüman dört kafirden kaçamaz.dört müslüman sekiz kafirden kaçamaz denilmiştir...............................
      FAİZ YEMEK : Faiz yemek günahı kebairden sayılmıştır.Faiz yiyen,anasıyla kebade zina etmiş gibi büyük günah işlemiş olur denilmiş.Daha bu söz üzerine ne söylenirki:Faizle iş yapanların batan fabrikaları iş yerlerini,batan zenginlerin sönen umutları ve çalışan insanların kapanan işyerleri nedeniyle işsiz kalmaları ve akşam evlerine umutsuzca dönerek ekmek götürememeleri ne hazindir.Kaldıki Faizli sistem nedeniyle sermayenin bellirli ellerde toplanmasıyla gelir dağılımı bozulmakta,zengin fakir arasındaki uçurum her geçen gün dahada bozularak zaman adeta fakirin aleyhine işler hale getirilmektedir.Bu işin sonucu ise zulumdür.kavga ve mafyanın çoğalmasına neden olur. Birkaç zengin refah içinde yaşayarak oh çekerken fakirin ahı arşa ulaşır.Kavga kapsını kapatmak için banka kapısını kapatmak lazım'der(üsdadım Bediüzzaman)

Oysa Zekat müessesinin iyi çalışması halinde,zenginden fakire lütuf ve kerem,fakirden zengine ise Dua ve hürmet doğar.
   Ey bu yazıyı zahmet edip okuyan kardeş,bu konular o kadar geniş kapsamlıki kısa yazmak için elimden gelen tüm çabayı gösterdim.Son sözüm ise;Tüm bu günahları  sonuçları çok kötü olduğu için değilde,Rabbimiz yasakladığı için onun emirlerine itaat etmek ve rızasını kazanmak için yapmamalıyız...           

                             SELAM VE VE DUA İLE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder