26 Ocak 2014 Pazar

hüsnü hatime hakkında

              Bismillahirrahmanirrahim                                                                                                         Hüsnü hatime güzel sonuç,hayırlı bir akibet  demektir.Tüm islam alimleri dahi son nefesten teredüt edip,titremişler,bu konuda hadis şerif olduğu söylenen sözlerden birisinde;bir insanki  ömürü boyunca ameli Cennetlik kimsenin ameli gibi amel işler(Bir peygamberin ameli gibi amel işlediği olur) ;fakat son anda,bir deve sağımı kadar bir süre kitap  vukua gelir(kaderi) kişi kafir ameli gibi amel işlediği olur ve sui hatime ile kafir olrak son nefesini verir.Bir kişiki tüm ömrü boyunca şekavet üzere yaşar (cehennemlik bir kimsenın ameli gibi amel işler) fakat son anda,bir deve sağımı kadar bir süre cennetlik bir kimsenen ameli gibi amel işlediği olur, yine kitap vukua gelir (kaderi) hüsnü hatime ile imanlı olarak son nefesini verdiği olur,  asıl itibar ise son nefese göredir. bir başka Hadisi şerifde ise;insan nasıl yaşarsa öyle ölür,nasıl ölür ise öyle haşrolur. 
        Ey  kardeş her insanın asıl meselesi bu olmak lazım gelir, zira bu işin hiç şakası yok,
ya daimi ve sonsuz bir azap,ızdırap ve gurbet diyarı veye sonsuz bir niğmet,mutluluk Rahatlık ve sevdiklerine kavuşma memleketi.
Peki bu iş nasıl oluyorki bir insan tüm amellerine rağmen kafir olarak ölebiliyor veya günahlarla dolu bir hayat Sürdüren bir insan nasıl olurda iman üzere ölebilir.
      Allahu alem;Bir insanki  kendini yaşamı itibariyla günah ortamında bulmuş,fakat islamı yaşayan müminlere içiten içe gıpta ediyor, onlar gibi yaşamak arzusu had safhada, fakat ortam bulamıyor veye, bulunduğu ortamdan bir türlü kurtulmıyor ve hiçbir bilgiside yokki müslüman gibi yaşayabilsin.müslümanlara ve müslüman gibi yaşamaya özlem duyuyor.Bu isteği bu arzusu adete bir hasrete dönüşüyor,işte bu insanın islama ve müslümanlara karşı olan bu sevgisi ve muhabbeti o kişinin son nefesinde ruhunun belleğinde tulu ediyor.Allahu alem bu insan son nefesini iman üzere hüsnü hatime ile sonlandırabilir.
        Veya ömrünü fısk ve fücur içinde geçirmiş bir insan hayatının son zamanlarında bir fırsatını bulabilirse islama sarılıyor ve islamın tüm icaplarını canı gönülden yapmağa çalışıyor, adeta sıcak ve kavurucu  çöllerden kurtulup  pırıl pırıl akan berrak su kenarına gelen bir insanın mutluluğu gibi, sevinçten içi içine sığmıyor. Tüm düşüncesi islamı yaşamak ve islama hizmet etmek oluyor.Veyahudda;Tüm ömrü boyunca Küfür ehli gibi yaşayan birisini Rabbül alemin kanser veya başka bir tür illete veya belaya  mübtela eder belki aklını başına getirir,kanser hastalığı sebebiyle ölmesi sonucunda belkide şehid olarak son nefesini verdiği bile olabilir.Mülk Allahın mülkü,mülk sahibi mülkünde istediği gibi tasarruf edebilir.Biz onun hem mülküyüz,hemde mülkünde çalışan köleleriyiz.Öyle ise köleler efendisin işine karışamaz.o,ne dilerse o olur.
       Bir  insanda islamı nefsinde tam olarak yaşıyor,Beş vakit namazını kılıyor,islamın diğer şartlarını da yerine getiriyor,dışdan bakılınca takva ehli gibi gözüküyor, fakat,içten içe küfür ehlinin işlemiş olduğu günahlara karşı ve islam dışı adet ve geleneklere karşı bir özlem bir hasret duyuyor,onlar gibi yaşamak istiyor ve zaman zaman kafasında fasıkların işledikleri günahları işleyerek yaşamanın hayalini kuruyor.Fakat çevre baskısısı veye mevcut konumundan korkuyor ve belkide dünya emellerine karşı içinde şiddetli bir arzusu'da var, tam nefsinide yenememiş allahu alem bu insanda amellerine rağmen çok tehlikededir.Bu insanın durumu aynen akşama kadar oruç tutup,aç ve susuzluğa katlanan ve fakat güneş batmadan hemen önce orucunu bozan bir adamın durumuna benzer.Zira bir insan gün boyunca ne kadar oruçlu kalırsa kalsın güneş batmadan önce orucunu bozan bir insan hiç oruç tutmamış sayılır.İşte tüm ömrü boyunca,bir ömur islamı yaşayıp,son nefesinde ise küfür üzere ölen bir kimsenin durumu,Aynen güneş batmadan önce orucnu bozan bir insanın durumuna benzer ve tüm amelleri yok sayılır.işte bu nedenledirki tüm islam alimleri dahi son nefeste imansız olarak ölmekten çok korkup titremişler vede göz yaşları dökmüşlerdir.
           Bir insanda nefsinde islamı yaşıyor ve günahkarların ve isyankarların durumlarını ve işlenen günahların çirkinliklerini de gördükçe
kendi durumuna çok şükrediyor,iyiki küfür ehli ğibi yaşamıyorum hamdolsun rabbime beni bu niğmete kavuşturduğu için deyip, içinden rabbine karşı sonsuz bir sevgi minnet,şükran muhabbet, sevinç ve, mutluluk  taşıyor. alluhu alem bu kişininde son nefeste iman üzere vefatı söz konusu olabilir. Tabiki rabbimizin takdiri gerçek mülkün sahibi ne dilerse o olur.tevekkül ve teslim olmak lazım.
      Bu son nefes konusu çok hayeti önem taşımaktadır.Zira bir ehli kubur velisi vefat eden yirmibeş kişiden ancak bir kişinin kurtulabildiğini müşahade ettiğini söylemektedir.
     Hüsnü hatimeye yardımcı olacak amellerin başında ise;Doğruluk ve Dürüstlük olup, yalana dolana tenezzül etmemek.Muhtaçlara sadaka vermek.Yemek yedirmek.Selamı yaymak.Halk uykuda iken namaz kılmak (teheccüd),yaşlılara ve kadınlara hürmet etmek, Kadınların erkeklerine bağlı ve çocuklarını güzel terbiye etmeleri,emanete ihanet etmeyenler,İşlerinde Rabbine tevekkül edenler.Yumuşak huylu ve cana yakın bir insan olmak. birde;''ya hayyü ya kayyum ya bediü semavati vel ardı yazel celali vel ikram allahümme inni eselüke en tuyyiye kalbi 
bi nuru marifetike ebeden ya allahu,ya allahu ya allahu ya rahman ya rahim birahmetike 
ya erhamerrahimin velhamdülilahi rabbil alemin''zikri şerifini çok söylemek lazım,bil hassa sabah namazının sünneti ile farzı arasında.Son nefeste imansız olarak ölmekten çok korkmak.Birde çok ağır olsun veya olmasın,
bir hastalığa tutulduğumuzda, Hastalığımız süresince kelimeyi Tevhidi ve Kelimeyi şehadeti sık sık söylemiye dilimizi alıştıralım ki, Ölüm hastalığına tutulduğumuzda, Kelimeyi Şehadeti ve Kelimeyi tevhid cümlelerini çok rahatlıkla söliyebilelim inşaallah.
      Bu konuda söylenecek çok söz ve menkibeler olmasına rağmen bu kadarla iktifa ediyoruz.selam ve dua ile

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder